Gratis
proefles

Klik hier

Bel ons

Pilates is geen hocus pocus!

 

Brenda Jager, Pilatesinstructeur bij Sportcentrum Nico Jager : 
Over Pilates bestaan veel misverstanden. Suf, saai, te langzaam, of “Oh nee, dat is niets voor mij, ik wil écht iets doen tijdens het sporten” zijn kreten die ik de afgelopen tien jaar vaak voorbij heb zien komen. Het tegendeel is waar! Bij ons is Pilates een pittige workout waarbij je je houdingsspieren traint, een langzame vetverbranding hebt en waarbij je ongeveer 400 calorieën kunt verbranden. Je houdingsspieren zijn met name je diepliggende buik- en rugspieren, ook wel ‘de vergeten spieren’ genoemd.

Diepliggende buik- en rugspieren zijn belangrijk bij alles wat je doet. De laatste decennia is onze houding sterk verslechterd. Het lijkt wel of we steeds krommer zijn gaan lopen. Dit gaat op den duur klachten geven, vooral als je met deze verkeerde lichaamshouding gaat sporten. Om blessurevrij te kunnen sporten en om optimaal te presteren tijdens het sporten hebben veel mensen baat bij een Pilates workout. Hardlopers gaan er harder door lopen, voetballers en crossfitters worden behendiger, sneller en leniger, maar dus ook bij houdingsproblematiek, rug- en schouderklachten of na een zwangerschap biedt Pilates een uitstekende uitkomst.

Pilates kun je tot aan je 80ste blijven beoefenen. We werken met rustige muziek en focussen ons op de ademhaling, zodat je tijdens de zware oefeningen optimale kracht uit je lijf kunt halen. Zoek je een uitdaging voor mind & body, kom dan gauw langs om een paar lessen mee te draaien. Ook voor beginners is er een aangepast programma tijdens de les. Wat we van jou vragen is een winnersmentaliteit, geef niet na één les al op en je zult zien dat je na vijf lessen al verbetering begint te merken.

Wees welkom elke dinsdagavond van 19.00 tot 20.00 uur en elke donderdagmorgen van 10.00 tot 11.00 uur!

 

agenda

Lesaanbod